TEKİRDAĞBÜYÜKŞEHİRBELEDİYESİ
TEKİRDAĞBÜYÜKŞEHİRBELEDİYESİ
Muhtarlık İşleri Dairesi Başkanlığı
Görev ve Sorumluluklar

Daire Başkanlığının görev ve yetkileri

MADDE 5 - (1) Muhtarlık İşleri Dairesi Başkanlığının görev ve yetkileri şunlardır:

1. Muhtarların bilgilerini tutmak,

2. Daire başkanlığı ile ilgili tüm şube müdürlüklerini ilgilendiren konularda yazışma işlemlerini yürütmek, arşivlemek, gelen-giden evrak kayıtlarını tutmak,

3. Belediye sorumluluk ve yetki alanında bulunan muhtarlardan gelen talepleri elektronik ortamda almak, ilgili birimlere iletmek ve taleplerin yerine getirilip getirilmediğini takip etmek,

4. Muhtarlardan gelen taleplere 15 gün içinde sistem üzerinden cevap vermek, ayrıca muhtarların mail adreslerine elektronik posta ile bildirmek,

5. Gelen taleplerden, yerine getirilenleri ve yerine getirilemeyenlerin gerekçesini sisteme işlemek,

6. İçişleri Bakanlığı'na üçer aylık dönemlerde sunulacak rapor ile ilgili toplam talep sayısı, olumlu ve olumsuz cevap sayısını sisteme işlemek,

7. Muhtarların talepleri ile ilgili Büyükşehir Belediyesi ile ilçe belediyeleri arasında koordinasyonu sağlamak,

8. Başkanın, muhtarlarla ilgili sözlü talimatlarını ilgili birimlere ulaştırmak, takip ederek sonuçlandırılmasını sağlamak,

9. Muhtarlarla ilgili Başkanlığa intikal eden sözlü ve yazılı dilek, şikâyet, öneri vb. konuların izlenmesi ile sonuçların ilgililere en kısa zamanda iletilmesini sağlamak.

10. Daire başkanlığına bağlı şube müdürlüklerinin çalışmalarını ilgili mevzuatlar çerçevesinde yönlendirmek, denetlemek, en kısa zamanda sonuçlandırılmasını sağlamak,

11. Yürüttüğü işler ile ilgili düzenli olarak veri toplamak, değerlendirmek, rapor hazırlamak ve bu doğrultuda uygulanan sistemlerin yönetilmesine yönelik iş ve işlemleri yürütmek,

12. Daire başkanlığının sorumluluğu altındaki işler ile ilgili satın alma süreçleri hususunda gerekli çalışmaları yürütmek, teknik şartnamelerin hazırlanmasını sağlamak,

13. Yaptırılan işlerin kontrol ve denetiminin yapılmasını sağlamak ve hak edişleri onaylamak,

14. Daire başkanlığı tarafından gerçekleştirilen tüm işler ile ilgili gerekli denetimleri yapmak veya yaptırmak,

15. Büyükşehir Belediyesi'nin ilçelerde ve diğer yerleşim yerlerinde sunduğu hizmetlere ilişkin muhtarlar tarafından bildirilen aksaklıkları Büyükşehir Belediyesi'nin ilgili birimlerine iletmek ve bunların çözüme kavuşturulmasını takip etmek,

16. Yürütülecek faaliyetler sırasında daire başkanlıkları ile iyi ve etkin bir işbirliği içinde çalışmalarını yürütmek,

17. Başkanlık tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.