TEKİRDAĞBÜYÜKŞEHİRBELEDİYESİ
TEKİRDAĞBÜYÜKŞEHİRBELEDİYESİ
Görev ve Sorumluluklar

Mezarlıklar Şube Müdürlüğü Müdürlüğünün görevleri aşağıda gösterilmiştir:

 

a)Mezarlıklar Dairesi Başkanlığına bağlı Süleymanpaşa, Şarköy, Malkara, Hayrabolu, Muratlı, Ergene, Marmaraereğlisi, Çorlu, Çerkezköy, Kapaklı ve Saray İlçelerinde cenaze ve nakil hizmetlerini yürütmek, defin kayıtlarını fiziken ve elektronik ortamda tutmak,


b)Cenaze yakınlarının talebi doğrultusunda şehir içi ve şehirlerarası cenaze nakilleri yapmak,


c)Mezar yeri kullanım belgesi tahsisini(ücretli veya ücretsiz) yapmak,


d)Yetkili merci tarafından Ölüm/Defin belgesi düzenlenmiş olan cenazelerin dini vecibelerine göre defin, gasil ve nakil hizmetlerinin yürütülmesini sağlamak,


e)Mezarlıklarda uygulanacak ücret tarifesinin belirlenmesi amacıyla Mezarlıklar Dairesi Başkanlığı'nın teklifini düzenlemek ve Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi Meclisi'nin onayına sunmak,


f)İlgili mevzuat gereğince belediye mezarlıklarına cenazelerin gömülmesi ve cenaze yakınlarının talep etmesi halinde nakli kubur işlemlerini yasalara uygun gerçekleştirilmesini sağlamak,


g)Bulaşıcı hastalıklardan ölenlerin defin işlemlerini ilgili mevzuat doğrultusunda yapmak, ilaçlama, kireçleme ve diğer önlemlerin alınmasını sağlamak,


h)Mezarlık ve defin hizmetlerinin yerine getirilmesi iş ve işlemlerinde müdürlüğün ihtiyacı olan malzemeleri (mezar tahtası, kefen, cenaze levazımatı, araç-gereç, araçların bakım onarım ve yedek parçaları vb.) ilgili mevzuat doğrultusunda temin etmek, cenaze nakli için ihtiyaca göre araç sağlamak,


i)Olası afet durumunda uygulanmak üzere; AFAD koordinesinde Defin ve Kimliklendirme Hizmet Grubu operasyon planlarını hazırlamak, destek ve çözüm ortakları ile gerekli çalışmaların yürütülmesi ve güncel tutulmasını sağlamak,


j)Belediyeye ait tüm mezarlık alanlarında bulunan mezar kayıtlarının sağlıklı tutulabilmesi için çalışmalar yapmak ve mezarlık bilgi sisteminin işleyişini sağlamak,


k)5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 44 üncü maddesi kapsamında Daire Başkanlığı bünyesindeki taşınır mallara dair işlemlerin kayıt ve kontrolünü yapmak, yaptırmak,


l)Konuyla ilgili mevzuat ve üst yönetim ile Daire Başkanı tarafından verilen diğer görevleri yapmak.