TEKİRDAĞ BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ SOSYAL HİZMETLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI TEŞKİLAT, GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI İLE ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1- (1) Bu yönetmeliğin amacı; Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi hedefleri ve ilkeleri doğrultusunda kamu kaynaklarının etkili ve verimli kullanılması, yerel hizmetlerin dengeli dağılımının temin edilmesi, Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi tarafından sunulan hizmetlerde kalitenin artırılması, ilimizde yaşayan vatandaşlara ve dezavantajlı gruplara çağdaş yaşamın gereklilikleri doğrultusunda yaşamlarını sürdürebilmeleri, yaşanan eşitsizlik ve yoksulluğun azaltılması, toplumsal cinsiyet eşitliği bakış açısının hayata geçirilmesini destekleyici politika ve uygulamalar geliştirilmesi ve Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı ve bağlı birimlerinin teşkilat, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu yönetmelik; Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığında görevli personelin görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Yasal dayanak
MADDE 3- (1) Bu yönetmelik; 5393 Sayılı Belediye Kanunu, 5216 Sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu ve ilgili diğer mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte yer alan;
ç) Daire Başkanlığı :Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığını,
ğ) Meclis :Tekirdağ Büyükşehir Belediye Meclisini,
h) Meslek Elemanı : Sosyal hizmet, psikoloji, sosyoloji, çocuk gelişimi ve eğitimi, psikolojik danışma ve rehberlik, okul öncesi öğretmenliği, hemşirelik alanlarından birinde lisans eğitimini tamamlamış ve Daire Başkanlığının hizmet birimlerinde ihtiyaç duyulan branşlarda lisans mezunu olarak görev yapan memur, sözleşmeli ve işçi personeli,
i) Sosyal İnceleme Raporu :Yönetmelik kapsamında başvuru yapan kişinin Sosyal Hizmet Uzmanı tarafından yaşam alanında yapılan sosyal inceleme sonucunda elde ettiği ekonomik, sosyal, fiziksel, ruhsal ve psikolojik durumunu aile ve çevresel boyutları ile ilgili gözlemleri içeren mesleki dokümanı,
j) Şube Müdürlüğü :Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığına bağlı Şube Müdürlüklerini,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat ve Yönetim
Teşkilat Yapısı
MADDE 5- (1) Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı altında;
bulunmaktadır.
Yönetim
MADDE 6 – (1) Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığında sunulan hizmetler; bu yönetmelik hükümlerine bağlı mevcut ve yayınlanacak yönetmelik ve yönerge hükümleri çerçevesinde, Daire Başkanlığı ile Daire Başkanlığı'na bağlı Şube Müdürlükleri tarafından düzenlenir ve yürütülür.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Daire Başkanlığı ve Bağlı Müdürlüklerin Görevleri
Daire Başkanlığının görevleri
MADDE 7- (1) Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığının görevleri aşağıda gösterilmiştir.
Aile ve Toplum Hizmetleri Şube Müdürlüğünün görevleri
MADDE 8- (1) Aile ve Toplum Hizmetleri Şube Müdürlüğünün görevleri aşağıda gösterilmiştir:
Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Şube Müdürlüğünün görevleri
MADDE 9- (1) Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Şube Müdürlüğünün görevleri aşağıda gösterilmiştir:
Sosyal Yardımlar Şube Müdürlüğünün görevleri
MADDE 10- (1) Sosyal Yardımlar Şube Müdürlüğünün görevleri aşağıda gösterilmiştir:
Şehit Aileleri ve Gazi Hizmetleri Şube Müdürlüğünün görevleri
MADDE 11- (1) Şehit Aileleri ve Gazi Hizmetleri Şube Müdürlüğünün görevleri aşağıda gösterilmiştir:
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Daire Başkanının görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 12- (1) Daire Başkanının görevleri aşağıda gösterilmiştir:
(2) Daire Başkanının yetkileri aşağıda gösterilmiştir:
(3) Daire Başkanı, kendisine verilen görevlerin ilgili mevzuatta gösterilen şekilde etkin ve verimli, Belediyenin misyon ve vizyonuna uygun olarak yürütülmesinden ve yetkilerin yerinde ve zamanında kullanılmasından Üst Yönetime karşı sorumludur.
Şube Müdürlerinin görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 13- (1) Daire Başkanlığı bünyesindeki Şube Müdürlerinin ortak görev, yetki ve sorumlulukları aşağıda gösterilmiştir:
(2) İlgili mevzuat, Daire Başkanı ve Üst Yönetim tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek. Belediyenin misyon ve vizyonuna uygun olarak yürütülmesinden ve yetkilerin yerinde ve zamanında kullanılmasından Daire Başkanına karşı sorumludur.
Şeflerin görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 14- (1) Daire Başkanlığına bağlı Şube Müdürlüklerinde görevli şefler; ilgili Şube Müdürlüğünün görevleri çerçevesinde, görev alanına giren konuları ve Şube Müdürü tarafından verilen diğer görevleri yerine getirir.
(2) Şefler; kendisine verilen görevlerin ilgili mevzuatta gösterilen şekilde etkin ve verimli, Belediyenin misyon ve vizyonuna uygun olarak yürütülmesinden ve yetkilerin yerinde ve zamanında kullanılmasından Şube Müdürü ve Daire Başkanına karşı sorumludur.
(3) Üst Yönetim ve Daire Başkanı tarafından verilen görevleri yerine getirir.
Meslek Elemanının görevleri
MADDE 15- (1) Mesleği ile ilgili çalışmaların yanı sıra;
Memur, sözleşmeli ve işçi personelin görev ve sorumlulukları
MADDE 16- (1) Daire Başkanlığı bünyesinde görevli memur, sözleşmeli ve işçi personel; yapılan görev bölümü çerçevesinde bağlı bulundukları Şube Müdürü ve Şeflerin verdiği tüm görevleri tam ve zamanında yerine getirir.
(2) Memur, sözleşmeli ve işçi personel; çalışma düzenine uygun olarak iş ve işlemlerin etkin ve verimli bir şekilde yapılması ile görev gereği kendisine zimmetlenen taşınırların özenle kullanılması ve muhafazasından Üst Yönetime, Daire Başkanına, Şube Müdürüne ve Şeflere karşı sorumludur.
(3) Üst Yönetim ve Daire Başkanı tarafından verilen görevleri yerine getirmek.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Kalite, Çevre, İş Sağlığı ve Güvenliği
MADDE 17- (1) Daire Başkanlığında görevli tüm personelin uymak ve yürütmek zorunda olduğu; kalite, çevre, iş sağlığı ve güvenliğine ilişkin görev ve sorumluluklar aşağıda gösterilmiştir:
(2) Daire Başkanı
(3) Müdür, Şef, Mühendis,
(4) Teknisyen, Tekniker
(5) Memur, Sözleşmeli ve İşçi
ALTINCI BÖLÜM
Çalışma Düzeni
Çalışma düzeni
MADDE 18- (1) Dairede görevli tüm personel;
Bilgi verme yasağı
MADDE 19- (1) Daire Personeli gizli olmasa bile evrak ve işlemin sonucuna ait bilgi veremez ve açıklamada bulunamaz. Bilgi alacak kişiler, bilgileri Daire Başkanı, Şube Müdürü veya yetki verilen diğer görevliden alır. Bu kurallara aykırı davranan personel hakkında kanuni işlem yapılır.
YEDİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Ortak Görevler
MADDE 20- (1) Daire Başkanlığında görevli tüm personel; şirket personelinin puantaj kayıtlarını düzenlemek ve hakediş evraklarını kontrol etmek, ücret ve diğer mali haklarının ödemesi ile yıllık izin ve rapor kullanımını takip etmek, şirket işçisi talebine ilişkin gerekli evrakları hazırlamak, memur, sözleşmeli ve işçi personele ait puantaj ve benzeri evrakları hazırlamak gibi personele ilişkin iş ve işlemlerde görevlendirilebilir.
Yürürlükten Kalkan Yönetmelik
MADDE 21- (1) Bu yönetmelik yürürlüğe girdiği tarihten itibaren, 14/10/2020 tarih ve 1050 sayılı Tekirdağ Büyükşehir Belediye Başkanlığı Meclis Kararı ile yürürlükte olan yönetmelik yürürlükten kalkmış olur.
Yürürlük
MADDE 22- (1) Bu Yönetmelik, Tekirdağ Büyükşehir Belediye Meclisinde kabul edilip, kararın kesinleşmesini müteakip yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 23- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini, Tekirdağ Büyükşehir Belediye Başkanı adına Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanı yürütür.